c

Slogan

Een zinderende slogan, slagzin of baseline maken

Maak het verschil met je slogan, slagzin of baseline

  • Think Different: Apple
  • Just Do It: Nike
  • Maten, makkers, Maes
  • Mannen weten waarom: Jupiler

Bekende slogans. Baselines waarbij je onmiddellijk aan het merk erachter denkt. Je wilt ook zo’n slagzin? Of een slogan die je klanten en prospects onmiddellijk aan je product, dienst, merk of bedrijf doet denken? Met een goede slagzin onderscheid je je van je concurrenten.

Baseline: de beste bedrijfsreclame op lange termijn

Een baseline versterkt je bedrijfsnaam. Een slagzin versterkt je merk. Een slogan versterkt een specifieke reclamecampagne. Dat ene zinnetje zorgt ervoor dat iedereen je bedrijf, merk, product of dienst kent. En niet alleen nu, maar ook binnen enkele jaren. Een krachtige slogan die werkt: er is geen betere langetermijnreclame.

Een slogan die blijft hangen? Ja, die wil ik wel

Slagzin of slogan: de essentie van je merk of product

Een goede slogan maken? Niet eenvoudig. In een paar woorden moet hij het verhaal achter je bedrijf of merk vertellen. Valt er trouwens niets op aan de voorbeelden van daarnet? Elke slagzin bestaat uit maximaal drie woorden. Hoe korter en hoe krachtiger, hoe beter. Een gouden regel: gebruik maximaal negen woorden.

Slogan maken? Enkele gouden regels

Toch zijn er een aantal gouden regels die een slogan goed doen bekken. En nog belangrijker: laten onthouden. Enkele voorbeelden. Een slagzin of baseline:

  • is kort
  • is eenvoudig
  • belooft een voordeel
  • sluit aan bij je imago
  • past alleen bij jóuw bedrijf

Koen schrijft je ultieme slogan

Koen kent de regeltjes voor werkende slogans allemaal. En voegt daar nog een vleugje creativiteit aan toe. Om tot die ene goede, maar vooral krachtige slagzin te komen. Wil je die ultieme baseline die je onderscheidt van je concurrenten? Vraag een gratis en vrijblijvende offerte aan.

Een slogan die blijft hangen? Ja, die wil ik wel

Wat ik voor je doe

Tevreden klanten