Koen Bruelemans

E-mailing

Een e-mail schrijven die je klanten openen én lezen

E-mailmarketing: wondermiddel?

Een e-mail schrijven om te verkopen. Elk bedrijf doet het volop. Logisch ook. Want een e-mail verstuur je met 1 klik én is spotgoedkoop. Reactie gegarandeerd. Alleen: hoeveel? Reageert 1 procent van de ontvangers? Of 15? Een gigantisch verschil. Je opdracht: een mailing schrijven die doel treft. Gemakkelijker gezegd dan gedaan. Want met een slechte e-mail jaag je je potentiële klanten mijlenver weg.

E-mail schrijven: val op

Het grote nadeel van mailings? Iedereen doet het. Mailboxen puilen uit van reclamemailings. De meeste daarvan verdwijnen ongelezen meteen in de prullenbak. Tenzij de ontvanger een voordeel ziet. En je mailing opent én leest. Dat is je opdracht: je e-mail eruit laten springen. Met een onderwerp dat tot de verbeelding spreekt en je klant nieuwsgierig maakt.

Ja, ik wil een e-mailing die mij klanten oplevert

E-mail schrijven: krachtig

Zodra je e-mail het scherm van de ontvanger vult, moet die onmiddellijk scoren. Met tussentitels, opsommingslijsten en woorden in vet die de aandacht van je lezer trekken. Met een zinderende tekst die met elk woord je aanbod duidelijk maakt. En met een overduidelijke call-to-action die je lezer laat doen wat jij wilt. Je mailing is eigenlijk je online verkoopbrief.

Landingspagina: meer reactie op je mailing

Wat is een landingspagina? Een naadloze verbinding tussen je mailing en je website. Een webpagina die je lezer tot klant converteert. Op een landingspagina schreeuw je je aanbod nog eens van de daken. Zet je het voordeel voor de lezer nog eens extra groot in de verf. En maak je overduidelijk wat de lezer moet doen om op je aanbod in te gaan en van de voordelen te genieten.

Ja, ik wil een e-mailing die mij klanten oplevert

Doe je mailing scoren

Laat je ervaren copywriter een mailing schrijven die scoort.