c

Advertentie

Een in het oog springende advertentie schrijven

Advertenties: beeld én tekst

Bestaan er regels om de ideale advertentie te schrijven? Was dat maar zo. Soms werkt een beeld met alleen maar de bedrijfs- of merknaam of een slogan het best. In andere gevallen is er net heel wat tekst nodig om advertenties te laten werken. Maar altijd komt het hier op neer: beeld en tekst moeten elkaar versterken.

Advertenties: val op met je titel

Je advertenties moeten concurreren met de redactionele inhoud van het tijdschrift of de krant waarin ze verschijnen. Ook andere advertenties proberen de aandacht van de lezer te trekken. Je moet hem dus overtuigen om net jouw advertentie te lezen. En je trekt die aandacht met een ijzersterke headline. Een headline die in combinatie met het beeld de lezer overtuigt om de advertentie te lezen.

Advertenties: je tekst doet het werk

Dat wil niet zeggen dat de tekst van je advertenties er niet meer toe doet. Integendeel. Beslist de lezer uw advertentie te lezen? Dan trekt de tekst hem over de streep. Elk tekstelement moet de lezer laten doen wat jij wilt: reageren, kopen, bestellen.

Koen schrijft je advertenties

Je wilt dat je advertenties opvallen? En de lezer over de streep trekken? Je wilt een ijzersterke advertentietekst? Doe een beroep op de expertise van Koen.

Ja, geef mij een knallende advertentie

Wat ik voor je doe

Tevreden klanten